پروفیل شیاردار چیست و چه کاربردی دارد؟

پروفیل شیاردار یا پروفیل شیاردار صنعتی که از آلیاژهای آلومینیم تهیه می شود طرفداران بسیاری دارد. محصولات ساخته شده از این پروفیل در محیط هایی مانند محیط های کارگاهی یا محیط های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

علت آن این است که در این محیط ها به محصولاتی مانند قاب (فریم)، پایه، قفسه، میز و محصولاتی از این قبیل نیاز می باشد که به صورت آماده وجود ندارند یا این که نیازهای مصرفی را نمی توانند پاسخ گو باشند. بنابراین با استفاده از این نوع پروفیل محصولات مذکور به راحتی ساخته می شوند.

همانطور که می دانید پروفیل ها دارای انواع مختلف با کاربردهای مختلف می باشد که از انواع این پروفیل ها می توان به پروفیل شیاردار، پروفیل نبشی، درز انبساط، نوار کنج و دیگر موارد مشابه اشاره کرد. شما می توانید برای اطلاع از انواع کاربردها به محصولات و یا قسمت مقالات مراجعه نمایید.

برای کسب اطلاعات در خصوص قیمت پروفیل ها و یا کفشور خطی و هم چنین نحوه اجرا می توانید با مشاورین و کارشناسان تراپاسیستم از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

پروفیل شیاردار چیست و چه کاردی دارد؟

علل استفاده از پروفیل شیاردار

یکی از این دلایل، مسئله زمان و هزینه برای پیدا کردن محصولات مناسبی است تا نیازها رفع شوند. همچنین این محصولات آماده که از بازار خریداری می شوند پس از مدت زمانی ممکن است از چرخه تولید خارج شوند. بنابراین، برای پیدا کردن و خریدن دوباره یک قاب (فریم) دقیقاً به همان شکل در روزهای آتی احتمال بروز مشکل افزایش می یابد. بنابراین، ترجیح داده می شود این محصولات از این نوع پروفیل ها ساخته شوند.

همان طور که اشاره کردیم پروفیل شیاردار صنعتی دارای سطح مقطع ها و اندازه های مختلفی می باشد. بنابراین باید برای اتصالات از یراق آلات و نیز برش پروفیل ها مطابق با خواست مشتریان بتوان هرگونه فریمی را تولید و عرضه کرد.

تولید هر نوع نوع فریمی با هر طرح و اندازه ای با استفاده از پروفیل های شیاردار بسیار ساده و مقرون به صرفه است. ساخت و تولید قاب و پایه های مختلف توسط این پروفیل های شیاردار آلومینیومی کار بسیار ساده ای است و به تخصص خاص یا ابزارآلات پیچیده ای جهت مونتاژ نیازی نیست. بنابراین هر طرحی را به راحتی می توان اجرا کرد.

پروفیل شیاردار آلومینیومی دارای حداقل مقدار پیچیدگی و یا تابیدگی در سطح مقطع و در امتداد طول خود می باشد. این پروفیل های آلومینیومی دارای اندازه های مختلف هستند.

اندازه پروفیل از سایز ۲۰*۲۰ میلی متر برای قاب های کوچک و یا شاسی های کم استحکام شروع می شود. سایزهای بزرگ پروفیل شیاردار معمولاً ۱۸۰*۴۵ و یا ۱۳۵*۹۰ میلی متر با استحکام زیاد و مقاومت در مقابل وزن بسیار بالا می باشد.

ویژگی ها و خواص پروفیل شیاردار صنعتی

برای اینکه پروفیل شیاردار آلومینیومی دارای بالاترین کیفیت ممکن باشد باید برخی نکات رعایت گردد. از ابتدای فرآیند تولید این پروفیل ها در نظر بگیرید. استفاده از مواد اولیه درجه یک و با کیفیت، قالب اکستروژن فولادی مناسب و ساخت و تولید استاندارد، کنترل و تضمین کیفیت از ابتدا تا پایان تولید پروفیل، بسته بندی و حتی حمل و نقل صحیح می تواند به تولید پروفیل صنعتی باکیفیت کمک زیادی بکند.

در ساخت پروفیل شیاردار معمولاً از آلیاژ ۶۰۶۳ آلومینیوم استفاده می شود. این آلیاژ دارای سختی بسیار بالا، خواص مکانیکی مطلوب، ظاهر آندایزینگ شده مناسب و خاصیت و دارای قابلیت ماشین کاری و سوراخ کاری بالایی می باشد. بنابراین این پروفیل های شیاردار دارای استحکام و قابلیت تحمل وزن بسیار بالا را نیز مانند آلیاژ ۶۰۶۳ آلومینیوم، ماده اولیه سازنده خود، دارا می باشند.

پروفیل شیاردار چیست و چه کاردی دارد؟

انواع پروفیل شیاردار آلومینیومی

پروفیل های شیاردار به دو شکل به بازار عرضه می شود:

  • پروفیل شیاردار صنعتی
  • پروفیل سوراخ دار صنعتی

با استفاده از پروفیل های شیاردار صنعتی که دارای سطوح مقطع مختلف می باشد هر نوع فریمی را می توان ساخت. یکی از مزایای پروفیل آلومینیومی ساخت بسیار ساده فریم ها و پایه های متنوع می باشد که نیازی به تخصص خاصی ندارد. بنابراین هر طرحی طبق خواست مشتری قابل اجرا می باشد.

همان طور که اشاره کردیم استفاده از مواد اولیه درجه یک و فابریک، فولاد درجه یک و با کیفیت جهت ساخت قالب اکستروژن، کنترل کیفیت و رعایت اصول استاندارد حین تولید می تواند بر روی کیفیت پروفیل های تاثیر بسیار مثبتی بگذارد. پروفیل صنعتی اکثراً در خطوط تولید کارخانه ها، تولید دستگاه های صنعتی، ساخت میزهای کار، نوارهای نقاله و موارد مشابه کاربرد دارد.

رایج ترین پروفیل های شیاردار صنعتی

همان طور که ذکر کردیم پروفیل های صنعتی آلومینیومی از جمله پروفیل نبشی، درز انبساط، نوار کنج و پروفیل شیاردار در سطح مقطع های مختلفی تولید می شود. رایج ترین پروفیل صنعتی، پروفیل مقطع مربعی و مستطیلی می باشد که معمولاً دارای اندازه ۲۰ تا ۱۸۰ میلی متر می باشد.

 

مروری بر مشخصه های ویژه پروفیل های شیاردار صنعتی

  • دارای سطحی آندایزینگ شده است که مقاومت آن را در مقابل زنگ زدگی افزایش می دهد.
  • دارای قابلیت سختی کاری و قلاویز کردن
  • دارای طول های مختلف
  • دارای قیمت مقرون به صرفه
  • استحکام و دوام بالا
  • پشتیبانی از پروژه های DIY
  • مهمترین کاربردهای پروفیل های شیاردار آلومینیومی
  • ساخت انواع فریم، پایه، قفسه و … در اندازه های مختلف
  • ساخت استراکچر در دستگاه های پرینتر سه بعدی، CNC، لیزر و …
  • ساخت انواع دستگاه های صنعتی
  • ساخت انواع نوار نقاله
  • انواع میز کار در اندازه های متمایز
  • ساخت باکس های دستگاه های مختلف صنعتی مانند باکس های هواساز

لازم به ذکر است که انواع گوناگون و پرمصرف پروفیل های شیاردار صنعتی آلومینیومی در شرکت تراپاسیستم تولید می شود. روش تولید این نوع پروفیل ها روش اکستروژن است که بدنه قالب اکستروژن از فولاد می باشد. آلومینیم ۶۰۶۳ تحت فشار و کمی درجه حرارت بالا به درون قالب، اکسترود می شود. از دهانه خروجی قالب، پروفیل دارای شیار از آلیاژ ۶۰۶۳ آلومینیوم خارج می شود.

برای اطلاع از موجودی محصولات ارائه شده توسط تیم متخصص تراپاسیستم و هم چنین اطلاع از قیمت پروفیل ها و کفشور خطی با مشاوران تراپاسیستم از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

پروفیل شیاردار چیست و چه کاردی دارد؟

vd-seo 8 آوریل, 2020