قرنیز

قرنیز ۵٫۵ سانت TC.S.light 55
قرنیز ۱۰ سانت TC.S.light 100
قرنیز ۸ سانت TC 80
قرنیز ۶ سانت TC 60

قرنیز چیست

قرنیز چیست؟

قرنیز به قطعه ای گفته می شود که از ارتفاع بسیار کمتری برخوردار بوده و به شکل نواری در خط تقاطع دیوار، پای دیوارها و کف ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. این تجهیزات و یراق آلات مورد استفاده در ساختمان ها، نه تنها زیبایی بسیار جذابی را در طراحی و دکوراسیون ساختمان به دنبال دارد، بلکه مانع از انتقال رطوبت، آسیب رسیدن به دیوار و برخورد اشیاء به گوشه دیوارها شود. امروزه شما می توانید تنوع بسیار بالایی از محصولات را در بازار مورد مشاهده قرار دهید که هر یک از آن ها دارای کاربرد متنوعی بوده و شما می توانید با توجه به محل نصب این محصولات، مناسب ترین انواع و ابعاد آن را تهیه و خریداری کنید. توصیه می شود که نصب این روش را حتما به دست افراد کاربلد و حرفه ای در این زمینه بسپارید تا بتوانید بهترین و بی نظیرترین کارایی را از این محصول برای خود به ارمغان آورید. شما می توانید محصولات مذکور را به کمک روش ها و مواد بسیار متنوعی بر سطح مورد نظر خود نصب نمایید که از مهمترین این مواد می توان به استفاده از دوغاب سیمانی، چسب و منگنه کوب اشاره کرد.

این ابزار پوششی در انواع جنس ها مثل چوب، سنگ، سرامیک و پی وی سی ، استیل و آلومینیوم تولید می شود و مشتریان می توانند با توجه به سلیقه و فضای کاربردی از آنها استفاده نمایند.

این ابزار را می توان با ارتفاع های ۶ الی ۲۰ سانتی متری ساخت اما اندازه استاندارد مدل های مختلف حدود ۱۰ سانتی متر می باشد. اما در صورت درخواست مشتری و یا در اماکنی عمومی مثل لابی هتل یا رستورانها می توان ارتفاع را تا ۲۰ سانتی متر افزایش داد.

در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد مهمترین ویژگی ها و قیمت مربوط به این تجهیزات، توضیحات بیشتری را به حضورتان ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

ویژگی قرنیز

یکی از مهمترین و اصلی ترین آیتم هایی که سبب شده است تا بسیاری از مردم به دنبال راهنمای خرید و استفاده از قرنیز دیوار باشند، ویژگی های مربوط به این محصولات می باشد. شما نیز می توانید قبل از خرید این تجهیزات در مورد ویژگی های مربوط به این تجهیزات، اطلاعات مورد نظر خود را به دست آورید. از مهمترین ویژگی های مربوط به این محصولات می توان به داشتن تنوع بسیار بالا، ابعاد متنوع، قیمت بسیار مناسب، داشتن کاربرد بسیار گسترده و زیبایی ظاهری و غیره اشاره کرد.

ویژگی های یک قرنیز خوب عبارتند از:
مقاوم بودن قرنیز در برابر ضربه و آب و رطوبت
عایق بودن قرنیز دیوار در برابر گرما و صدا
آسان نصب بودن قرنیز و داشتن زیبایی در کنار کیفیت

قرنیز-تراپاسیستم

کاربرد قرنیز چیست؟

یکی از مهمترین ویژگی های مربوط به این تجهیزات را، کاربرد بسیار گسترده آن شکل داده است که شما نیز می توانید با توجه به محلی که می خواهید از این محصولات استفاده کنید، بهترین قرنیز را تهیه نمایید. از مهمترین کاربرد مربوط به این محصولات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • مناسب برای استفاده در دیوارهای پذیرایی

    • دیوارهای آشپزخانه

    • دیوارهای سرویس بهداشتی

    • دیوارهای سالن و غیره

مزایای استفاده از قرنیز چیست؟

از مهمترین مزیت های استفاده از این محصولات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مانع از نفوذ آب و رطوبت وارد شده به دیوارها
  • مانع از نفوذ رطوبت به پارکت ها و کفپوش ها
  • ایجاد نمای بسیار زیاد و بی نظیر در ساختمان
  • مانع از ورود حشرات موذی به داخل ساختمان
  • مناسب برای استفاده در ساختمان های مسکونی و اداری

قرنیز-تراپاسیستم

تماس با تراپاسیستم

انواع قرنیز کدام اند

انواع قرنیز کدام اند؟

از مهمترین و اصلی ترین انواع این تجهیزات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدل های چوبی: امروزه در مکان ها لوکس و ویلا ها شاهد استفاده از مدل های چوبی این محصولات هستیم که شما نیز می توانید این تجهیزات مدل چوبی را در رنگ های بسیار متنوعی مورد مشاهده قرار دهید و با توجه به علاقه مندی بهترین آن را تهیه کنید.
  • مدل های پلاستیکی و پی وی سی: برخی از مدل های بی نظیر این محصولات از جنس پلاستیک بوده که در اصطلاح علمی به آن پلی وینیل کلراید گفته می شود و به دلیل داشتن قیمت بسیار ارزان تر خود، ضد آب بودن، داشتن کاربری بالا و غیره از فروش بسیار بالایی برخوردار است.شما نیز می توانید خرید این مدل از قرنیزها را در اولویت های خود قرار دهید و هم اکنون سفارشتان را به ثبت برسانید.
  • مدل های ام دی اف: یکی از پرفروش ترین و بی نظیرترین انواع این محصولات را، مدل های ام دی اف شکل داده است که با روکش پی وی سی، توانسته است توجه بسیاری از مردم را به سوی خود جذب کند.
  • مدل های طراحی شده از سنگ طبیعی: برخی از سنگ ها به کمک دستگاه های سی ان سی تراشیده شده و به طرح و شکل دلخواه مشتریان در می آیند که از محبوب ترین انواع این محصولات هستند.
  • مدل های استیل: قرنیز های استیل در واقع به شکل یک نوار افقی باریک تزئینی هستند که در پایین یا وسط دیوار های داخلی و بیرونی ساختمان یا در دور تا دور ستون ها نصب می شوند. این قرنیز ها باعث زیبا تر شدن نمای پوسته بیرونی دیوار ها جدا کننده اتاق ها نیز می شوند و تصویری مدرن و امروزی به دکوراسیون داخلی ساختمان می بخشند. قرنیز استیل انواع مختلفی دارد که با توجه به دکوراسیون داخلی ساختمان و نمای خارجی آن و رنگ دیوار ها و مدل کف پوش ساختمان از آنها استفاده می شود. با پیشرفت صنایع فولادی و ساخت استیل ضد زنگ نسل جدیدی از قرنیزهای صنعتی و تزئینی ساخته شد که به نام قرنیز استیل معروف شده است. استفاده از قرنیز استیل در هر ساختمان و مکانی بدون هیچ محدودیتی امکان پذیر است. از قرنیز استیل می توان برای پوشش پایین دیوار های داخلی یا بیرونی ساختمان استفاده کرد.
  • در واقع انواع آن هم اینگونه دسته بندی می شود:
  • قرنیز استیل با ورق کرومی براق
  • قرنیز استیل با ورق کرمی خش دارکه مات است
  • قرنیز استیل با ورق طلایی
  • قرنیز استیل با ورق طرح دار

انواع قرنیز بر اساس سبک و مدل

قرنیزها بر اساس سبک، جنس و مدلی که دارند به انواع مختلفی تقسیم می­شوند. در اینجا، چند مورد از مهمترین سبک­ های قرنیز دیوار آورده شده است.

قرنیز گرد

قرنیز ‌گرد که معمولا به عنوان قرنیز ۸ سانتی‌متری نیز معرفی می­شود، یکی از متداول­ ترین انواع موجود در بازار است. این مدل، دارای لبه‌های گرد یا به اصطلاح پلکانی می­باشد.  ظاهر این نوع قرنیز، بسیار ساده است و با ارتفاع ۹ سانتی‌متر به بازار عرضه می­شود.

قرنیز تخت

این مدل که با نام­ های دیگری همچون مربعی یا بلوکی  نیز معرفی می­ شود، از سمت پهلو کاملا صاف دیده می­شود و بدون لبه‌های گرد است. خانه­هایی که دارای  دکوراسیون­های مدرن به سبک مزرعه هستند، بیشترین استفاده را از این سبک قرنیز، می­برند. قرنیزهای تخت با ارتفاع متفاوت تولید می­شوند که در این بین ارتفاع  ۹ تا ۱۲ سانتی‌متر رایج تر است.

قرنیزهای چسبی

اگر می­ خواهید دکوراسیون منزل خود را تغییر دهید، پیشنهاد می­کنیم این نوع قرنیزها را در اولویت برنامه خود قرار دهید. همانطور که از نام آن برمی آید ، قابل چسب بر روی مدل­های دیگر هستند.

قرنیز طرح دار چیست؟

اگر به دنبال طراحی خانه خود هستید و می­ خواهید یک جلوه زیبا ایجاد کنید، به شما پیشنهاد می­کنیم نصب قرنیز طرح دار را در اولویت برنامه خود قرار بدهید. قرنیز طرحدار مزایای بصری و زیبای ظاهری را به اتاق شما اضافه می ­کند. شما می­ توانید بسته به طراحی خانه از مدل­ ها و طرح­ های خاص قرنیزها استفاده کنید. این بیشتر به سبکی که می­ خواهید خانه شما داشته باشد، موقعیت اتاق­ها و بودجه­ ای که برای زیبایی شناسی در نظر گرفته ­اید بستگی دارد. به عنوان مثال، ممکن است تصمیم بگیرید از نصب قرنیز طرحدار در سالن پذیرایی خود استفاده کنید، در این صورت باید به جلوه و نمای کلی دکوراسیون خود توجه نموده و بر اساس آن اقدام به نصب این سازه نمایید.

به طور کلی قرنیز طرح دار در مقایسه با نمونه ­های معمولی ، جنبه زیبایی شناسی بیشتری دارد وگرنه همه آنها دارای کاربرد مشترک هستند.در ادامه به دو نوع رایج قرنیز طرحدار اشاره می شود.

قرنیز طرح دار معمولی

با وجود اینکه به نام قرنیز طرح دار معمولی شناخته می­ شوند اما دارای شکل حلزونی یا پلکانی هستند. آنها جذابیت خاصی به نمای داخلی ساختمان شما می­دهند و در مقایسه با قرنیزهای صاف دارای طراحی شیک­تر و پیچیده‌تری هستند. قرنیز طرح دار معمولی عمدتا با ارتفاع ۱۰ تا ۱۲ سانتی‌متر تولید و روانه بازار می­شوند.

قرنیز طرح ­دار بلند

آیا می­ خواهید یک طراحی کاملا منحصر به فرد داشته باشید، توصیه می­کنیم از مزایای قرنیز طرح­دار بلند استفاده کنید. در نظر گرفتن ارتفاع ۱۸ سانتی‌متر برای این نوع قرنیز های طرح دار، جلوه بسیار زیبایی را به نمایش ­می ­گذارد.  این مدل معمولا دارای سبک معماری پیچیده ­ای است و در قسمت فوقانی آن از طرح حلزونی و اشکال مختلف بهره گرفته شده است، طرح‌دار است. طرح‌های عصر ویکتوریا و سبک معماری گوتیک از دیگر نمونه­ های رایج اشکالی هستند که بر روی این نوع قرنیزها ترسیم می­ شوند.

ابعاد قرنیز

قرنیز از ابعاد و اندازه های بسیار متنوعی نیز برخوردار هستند که از پرطرفدارترین و محبوب ترین انواع آن می توان به ابعاد ۱۵،۱۱،۹،۷ با طول های بسیار مختلف اشاره کرد. برای دیوارهای بزرگ و بلند مدل های ۹ سانتی متر و برای دیوارهای کوتاه می توان از مدل های ۷ سانتی متر استفاده کرد.

قرنیز-تراپاسیستم

معایب استفاده از قرنیز چیست؟

از معایب این محصولات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نصب بسیار سخت و پیچیده
  • نیاز به دقت بالا در هنگام نصب
  • هزینه های بالا برای تعمیر و نگهداری
  • داشتن تنوع بالا که سبب گیج شدن افراد در انتخاب مناسب ترین این محصولات می شود.

بیشترین پرسش هایی که کاربران درباره ی قرنیز در گوگل جست و جو میکنند .

طرح تزئین شده در بالای دیوار برای محافظت از نمای دیوار یا تزئین و به پایان رساندن لبه ها 

قالب گیری تاج کاملاً یک عنصر طراحی داخلی است ، بر خلاف قرنیز ، که ما آن را در طراحی های بیرونی و داخلی می بینیم.

قرنیز سقفی معمولاً یک قالب است که می تواند تزئینی یا ساده باشد. این قرنیزدر ساختمانهای مسکونی و تجاری از نظر زیبایی و همچنین کاربردی عمل می کند.

تعویض  قرنیز سنگی با پی وی سی ، یا برعکس

بیشتر ساختمان­ های قدیمی دارای قرنیز سنگی هستند. امروزه این مدل­ها دیگر چندان جنبه ظاهری دلچسبی ندارند و جای خود را به قرنیزهای پی وی سی داده ­اند. سوال اینجاست که آیا می­ توان این نوع قرنیز را با مدل دیگری جایگزین کرد و نمای جالب­ تری در فضای خانه خود ایجاد نمود؟ پاسخ مثبت است.

برای اینکار فقط کافیست که قرنیزهای قدیمی را از جای خود بردارید و گچ­ های روی دیوار را صاف کنید تا هم تراز سطوح دیگر شود. سپس با استفاده از مواد لازم مانند چسب، قرنیز پیی وی سی را جایگزین کنید.

” در صورت تمایل می­ توانید همین کار را در مورد جایگزینی قرنیز پی وی سی  با نمونه ­های سنگی انجام دهید.  با کندن آن و هم تراز کردن سطح دیوار، قرنیز سنگی را نصب کنید”.

راهکار دیگر این است که قرنیز مورد نظر خود را بر روی قرنیز سنگی نصب کنید. به این منظور لازم است که از یک چسب بسیار قوی استفاده نمایید تا نتیجه کار پایدارتر و محکم­تر باشد. توجه داشته باشید که اگر قرنیز سنگی دارای عرض ۱۰ سانتی متری است، حتما قرنیز پی وی سی را یک سانتی متر بالاتر از آن – به خاطر ضخامت پارکت یا لمینت- نصب کنید.

با وجود اینکه امکان نصب قرنیز پی وی سی بر روی قرنیز سنگی وجود دارد اما به شما پیشنهاد می­کنیم از انجام این کار صرف نظر کنید زیرا در اکثر مواقع، سطح سنگ به طور کاملا پوشیده نمی­شود. همچنین لازم است که هزینه زیادی برای خرید چسب صرف کنید.

در ساخت قرنیز از چه متریال هایی استفاده شده است؟

در قسمت های قبلی نیز به این موضوع اشاره شد که این محصولات از متریال های بسیار متفاوتی تهیه و طراحی شده اند که شما می توانید با توجه به دکوراسیون منزل خود، ایده آل ترین آن را تهیه و آن را مورد استفاده قرار دهید.

شما همچنین می توانید مقاوم ترین و باکیفیت ترین این محصولات را هم اکنون تهیه کرده و آن را در محل مورد نظر خود نصب کنید.

برای دیدن ویدیو از فیلتر شکن استفاده کنید .

قیمت قرنیز

قیمت قرنیز

قرنیز از قیمت های بسیار مناسبی برخوردار می باشد که شما می توانید مناسب ترین و ایده آل ترین آن را با توجه به قدرت خرید خود، تهیه و سفارش دهید. همچنین قیمت این محصولات بر اساس ابعاد و جنسی که دارند بسیار متفاوت می باشد.

عوامل تاثیر گذار در قیمت قرنیز

نصب قرنیز می­تواند به ازای هر متر خطی، از جمله نیروی کار و مواد، هزینه داشته باشد. نصب یک قرنیز بزرگ با ارتفاع بلندتر در مقایسه با نمونه ­هایی که عرض کمتری دارند، به طور حتم گران­تر خواهد بود. علاوه بر این ها، اینکه شما بخواهید یک قرنیز دیوار ساده را به دکوراسیون خانه خود اضافه کنید یا یک نمونه طرح دار را مورد استفاده قرار دهید، بر هزینه کلی نصب قرنیزها تاثیر می­ گذارد. افزون بر این موارد، اعتبار فروشگاه عرضه کننده نیز در بررسی عوامل تاثیر گذار بر قیمت قرنیز، باید در نظر گرفته شود. این به این دلیل است که چنانچه شما موارد مورد نیاز خود را برای نصب این سازه از یک فروشگاه معتبر خریداری کنید، به طور حتم نسبت به قیمت محصول اطمینان خاطر بیشتری خواهید داشت.

تراپا سیستم عرضه کننده انواع قرنیزهای پی وی سی، سنگی و… با قیمت مقرون به صرفه آماده خدمت رسانی به شما مشتریان محترم است.

” کیفیت ساخت قرنیزها یکی از مهمترین عواملی محسوب می­ شود که به طور مستقیم بر قیمت آن، تاثیر می­ گذارد. به طور مثال، قرنیز ام دی اف در مقایسه با سایر نمونه­ های موجود چندان کیفیت بالایی ندارد و به نسبت ارزان­تر نیز هست”.

نکات قرنیز سنگی

این مدل یکی از مقاوم ترین انواع قرنیزهای دیواری محسوب می شود که جزء متریال های قدیمی و سنتی استفاده شده در ساختمان است. سنگ های استفاده شده برای تولید ،سنگ هایی چون تراورتن، مرمر، سرامیک و همچنین سنگ های مصنوعی می باشند. این مدل به علت بافت نامتقارن و رگه های طبیعی، در بین طراحان دکوراسیون و معماران بسیار رایج و مورد پسند است. علت محبوبیت نمونه های سنگی زیبایی و همچنین طول عمر بالای آن می باشد و چنانچه کف ساختمان جنس سنگ یا سرامیک داشته باشد بهترین انتخاب جنس سنگی است. به علت متریال که سنگ می باشد در برابر آب، گرما و رطوبت بیشترین ماندگاری و دوام را دارا می باشند.

-اغلب در شکل مستطیل و به رنگ های خنثی مانند سفید، پشمی، کرم و زرد کهربایی تولید می گردند.

-دقت داشته باشید که جنس سنگی برای کاور کردن و پوشاندن سیم کشی و کابل های ساختمان مناسب نیست چرا که پس از نصب این مدل جداسازی آن سخت و زمان بر می باشد و همچنین قابل انتقال به مکان دیگر نیست. لذا در هنگام انتخاب اول به فضای مورد استفاده توجه فرمایید و بعد اقدام به خرید کنید.البته برای خریدی مطمئن تر بهتر است از مشاورین ما نیز کمک بگیرید.

آشنایی با قرنیز چوبی

 

آشنایی با قرنیز چوبی

همان گونه که از نامش مشخص است متریال تولید شده، چوب می باشد.این مدل ها برای ایجاد هماهنگی و توازن با کفپوش هایی از جنس پارکت و ام دی اف و موارد مشابه بسیار کاربردی و مناسب است.این جنس نیز همچون نوع سنگی از همان اوایل تولید قرنیز مورد استفاده بوده است و اغلب در ویلاهای مدرن نصب می شود. قرنیز های چوبی جزء گران ترین نمونه ها می باشند که اغلب با ضخامتی حدود ۸ الی ۱۲میلی متر تولید می شوند. برای تولید آن از چوب هایی مثل گردو، افرا، روس و راش استفاده می شود.

از مزیت های این جنس می توان به دوام و ماندگاری بالای آنها اشاره کرد و البته که نصب آسانی هم دارند و با صرف زمان کم میتوان آنها را روی دیوار تعبیه نمود.

از معایب آن تنوع کم در طرح های تولیدی می باشد چرا که از چوب طبیعی استفاده می شود، یکی دیگر از معایب این است که، احتمال آسیب در برابر حشرات و موریانه ها در این جنس بالا است.

قیمت نمونه های چوبی بستگی به چوب مصرفی دارد.

نکات :

-چوب استفاده شده می بایست حتما خشک شده باشد و در غیر این صورت رنگ، کامل روی کار نمی خوابد و حتی پس از مدتی دفرمه شده و جلوه خود را از دست خواهد داد.

– برای جلوگیری از پوسیدگی چوب در مناطق پر باران و با رطوبت بالا در آخرین مرحله آن ها را با لایه ای از ماده ضد آب کاور می نمایند.

-دقت داشته باشید که نمی توان از هر نوع چوبی برای تولید قرنیز دیوار بهره برد چرا که در صورت استفاده از متریال نامرغوب پس از مدتی چوب ها باد کرده و یا حتی ممکن است کپک بزنند.

ضرورت های نصب قرنیز

قرنیز

 

ضرورت های نصب قرنیز

-بعد از انتخاب و خریدن مرحله نصب باید اجرا گردد. نصب این ابزار یک امر تخصصی می باشد که باید توسط فرد آموزش دیده و با تجربه انجام گیرد چرا که اگر یکی از مراحل صحیح انجام نگیرد تمام زحمات مراحل قبلی به هدر خواهد رفت پس شاید هر نصابی از پس آن بر نیاید. خدمات نصب انواع مختلفی دارد که با توجه به جنس قرنیز متفاوت خواهد بود،حتی هزینه ها نیز با توجه به جنس مربوطه کم و زیاد خواهد شد.

از فاکتور های دیگری که در هزینه نصب تاثیرگذار است می توان به متراژ دور تا دور خانه، حجم کار و تعویض یا تخریب قرنیزِ قبلی اشاره نمود.

 

مراحل نصب قرنیز

-پیش از شروع باید محل قرارگیری قرنیز کاملا تمیز شده و لبه های دیوار ها هیچ گونه کثیفی، پستی و یا بلندی نباشد.این مرحله برای آن دسته از قرنیز هایی که با چسب نصب می شوند بسیار ضروری بوده و تعیین کننده کیفیت پایانی کار می باشد.

-در مرحله دوم می بایست دیوار را اندازه گیری کرد.این نکته را مد نظر داشته باشید که باید ۱۰ الی ۱۵ درصد از قرنیز را به عنوان پرتی لحاظ کرده باشید.

-در مرحله سوم نصاب اقدام به جایگیری آنها بر روی دیوار می نماید که اصلی ترین نکته این مرحله توجه به ناحیه گوشه ها (کرنرها) و همچنین بخش های زاویه دار دیوارها است.

-و در مرحله پایانی، نصاب با توجه به نوع و جنس قرنیز ترکیبی که سبب چسبیدن آن به دیوار می شود را انتخاب کرده و به قسمت پشت قرنیز می زند و سپس یکی یکی آن ها را بر روی دیوار نصب می کند.

قرنیز در تهران

قرنیز یکی دیگر از بهترین محصولات عرضه شده در وب سایت تراپا سیستم می باشد که از تنوع بسیار بالایی برخوردار بوده و شما می توانید با توجه به بودجه ی در اختیار و علاقه مندی که دارید، مناسب و ترین این محصولات را تهیه و آن را مورد استفاده قرار دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر نیز می توانید با همکاران ما در تراپاسیستم در تماس باشید.

قرنیز

قرنیز یک نوار است که در پایین دیوار نصب می شود. قرنیز دیوار از جنس های مختلفی مانند سنگ، چوب پلاستیک، بتن و سیمان است. قرنیز از دیوار برجسته تر است و از رطوبت به دیوار و در برابر آسیب ها و جابه جایی وسایل از دیوار محافظت می کند. اگر می خواهید اطلاعاتی در مورد قرنیز کسب کنید تا پایان با ما همراه باشید.

قرنیز - تراپاسیستم - 1
تماس با تراپاسیستم

نمایندگی های فروش قرنیز

نمایندگی های فروش قرنیز

قرنیز دارای انواع مختلفی از نظر اندازه، طرح و جنس است. انواع قرنیزها در تمام نمایندگی های سراسر ایران موجود است و به فروش می رسد. شما می توانید به نمایندگی های مربوط مراجعه کنید و با توجه به سلیقه خود و نسبت به بودجه ای که دارید قرنیز مورد نظر را انتخاب و خریداری کنید و برای حمل و نقل قرنیز هزینه ای را پرداخت نکنید.

نکات مهم در خرید قرنیز

به دلیل تنوع زیاد در رنگ، جنس و انواع قرنیز برخی از افراد ممکن است در انتخاب مناسب قرنیز دچار اشتباه شوند به همین دلیل باید نکات زیر را در هنگام خرید رعایت کنید:
• در انتخاب رنگ برای خرید قرنیز بهتر است رنگ قرنیز را یک درجه روشن و یا تیره تر از کفپوش انتخاب کنید، تا دکوراسیون بهتری داشته باشید.
• اگر فضای منزل و یا محیط شما کوچک است پیشنهاد می کنیم از قرنیزهای رنگ روشن و از قرنیزهای ۷ تا ۱۰ سانتی متری استفاده کنید و در صورتی که ارتفاع سقف شما از ۳ متر بیشتر است و متراژ منزل شما زیاد باشد استفاده از قرنیز ۱۱ تا ۲۰ سانتی متری می تواند بهترین انتخاب شما باشد.
قرنیز باید دارای ویژگی های مانند کیفیت بالا، رنگ ثابت باشد، در برابر ضربه و در برابر رطوبت، گرما و سرما مقاوم باشد و در زمان برش نیز آسیب نبیند.
جنس قرنیز یکی دیگر از نکاتی است که برای خرید قرنیز باید به آن توجه کنید و بهترین جنس را انتخاب کنید. انواع جنس قرنیزها شامل قرنیز چوبی، قرنیز MDF، قرنیز PDF، قرنیز سنگی و قرنیز سرامیکی است.

انواع قرنیز بر اساس جنس

قرنیز چوبی: این قرنیز برای منازلی که دارای دکوراسیون و کفپوش چوبی است بسیار مناسب است. تنها عیبی که این قرنیز ها دارند این است که در برابر آب مقاوم نیستند.
قرنیز MDF: نگهداری قرنیزهای MDF کار سختی نیست این قرنیز ها دارای کاربردهای چندگانه می باشند و به دلیل قیمت مناسبی که دارند طرفداران زیادی دارد.
قرنیز PVC: از این قرنیز در محیط های اداری، مسکونی و برای بسیاری از دکوراسیون ها استفاده می شود. قرنیز PVC دارای قیمت مناسبی است و مهمترین ویژگی این قرنیز این است که در برابر آب و رطوبت مقاومت بالایی دارد.
قرنیز سنگی و سرامیکی: این قرنیزها در کنار زیبایی که دارند به دلیل شکننده بودن و قیمت بالا کمتر استفاده می شود.

مشخصات فنی قرنیز

مشخصات فنی قرنیز PVC: این قرنیز معمولا با ارتفاع ۷، ۹، ۱۱ سانتی متری در بازار وجود دارد. این قرنیز دارای طرح های مختلفی مانند طرح چوب و طرح سنگ است. طول هر شاخه قرنیز ۲٫۸۰ تا ۳ متر است. قرنیز PVC معمولا با ضخامت  ۸ میلی متر تولید می شوند و نوع ۹ سانتی متری بیشترین استفاده را بین افراد دارد. از مزیت قرنیز PVC این است که در برابر رطوبت مقاومت بسیار بالایی دارد و قابل شستشو می باشد. یکی از پرطرفدارترین رنگ های قرنیز PVC رنگ سفید است که طرفداران بسیاری دارد.

مشخصات فنی قرنیز MDF: این قرنیز از MDF و لترون ساخته می شود و امروزه کارخانه های بسیاری این قرنیز را تولید می کنند. همه این قرنیز ها دارای طول ۳٫۶۶ و در عرض ۷ و ۹ سانتی متر ساخته می شوند. اما امروزه برخی از شرکت ها این قرنیز را در طول ۲٫۸۰ و عرض ۷ و ۹ سانتی متر نیز تولید می کنند. مهمترین مزیت قرنیز MDF این است که شباهت بسیاری به چوب دارد و دکوراسیون منزل شما را بسیار زیبا می کند.

مشخصات فنی قرنیز سنگی: قرنیز سنگی در ارتفاع متنوعی با توجه به جنس قرنیز تولید می شود. قرنیز سنگی در ابعاد ۱۰ الی ۱۵ سانتی متر موجود است و نسبت به سایر قرنیز ها دارای ارتفاع بیشتری است و از مزیت مهم این قرنیز این است که مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارد.

قرنیز - تراپاسیستم - 7

قرنیز چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

  • قرنیز باید ضدآب باشد.
  • مقاوم در برابر حشرات باشد.
  • قابلیت حمل آن آسان باشد.
  • در برابر فرسودگی مقاوم باشد.
  • دارای دوام بسیاری باشد.
  • در برابر فشار بار تغییر شکل ندهد.
  • هر گونه گاز یا ترکیبات آلی نا پایدار در آن وجود نداشته باشد.
  • قابلیت بازیافت داشته باشد.
  • ضد خش باشد.
  • قرنیز باید انعطاف پذیر باشد.
  • قرنیز باید با محیط سازگار باشد.
  • در برابر رطوبت و عوامل محیطی مقاوم باشد.
قرنیز - تراپاسیستم - 10

نکته ی مهم در انتخاب قرنیز

اگر محیط شما بزرگ می باشد از قرنیز تیره و اگر محیط شما کوچک مثل خانه های نقلی است از قرنیز روشن استفاده کنید. قرنیز باید با تمامی اجزای محیط تناسب داشته باشد.

استفاده از قرنیز روشن نیز ریسک هایی دارد، قرنیز های روشن هنگامی که در معرض آلودگی هستن آلودگی و کثیفی ها به شدت نمایان میشوند که بهتر است هنگام انتخاب قرنیز نوعی از آن که قابل شست و شو هست را انتخاب کنید.

قرنیز های روشن و سفید سبک محیط را به سمت سبک مینیمال سوق میدهند و در طراحی دکوراسیون مدرن این روزها سبک مینیمالیسم بسیار دیده میشود.

البته بسیاری از قرنیز های چوبی نیست به شرط چیدمان نوعی از سبک مینیمال هستند.

هنگامی که شما از قرنیز سفید در کنار رنگ های سرد و یا خنثی استفاده میکنید (خاکستری، آبی، سبز آبی، بنفش آبی) به اصطلاح به آن سفید سرد گفته میشود.

شما میتوانید در کنار رنگ های گرم از قرنیز های سفیدی که ته رنگ گرم دارند استفاده کنید، این ته رنگ ها اندکی کرمی، شیری یا ته مایه نارنجی دارند.

انتخاب قرنیز - trapasystem.com

به چند روش میتوانید قرنیز های خود را انتخاب کنید:

  • متناسب با وسایل و دیوارکوب ها
  • متناسب با کف پوش
  • تضاد رنگی با رنگ دیوار ها
  • استفاده از رنگ های خنثی در کنار قرنیز های رنگی
  • رنگ های پر کاربرد

حتی میتوانید آنهارا دسته بندی کنید بصورت قرنیز راهرو، سالن، اتاق نشیمن و ….

با وجود شرکت تراپاسیستم شما شاهد تولید قرنیز های نوری نیز می باشید که به علت وجود نور از داخل آنها سبکی مدرن تر و شکیل تر را به محیط خود بدهید.

برندهای قرنیز مورد استفاده در ایران

  • قرنیز AGE
  • قرنیز C Pan
  • قرنیز yesil

قرنیز AGE

قرنیز AGE در کشور ایران ساخته شده است. کارخانه تولید AGE از MDF و PVC با بهترین تکنولوژی برای ساخت قرنیز استفاده می کند و بسیاری از استانداردها در آن رعایت می شود. این قرنیز مقاومت بسیاری در برابر رطوبت دارد و در برابر خط و خش نیز بسیار مقاوم است.

قرنیز C Pan

قرنیز C Pan در ایران تولید می شود و در ساخت قرنیز از PVC استفاده می شود.  این قرنیز با استفاده از بهترین تکنولوژی ها، قرنیز هایی با کیفیت را تولید می کنند به همین دلیل بین افراد طرفداران بسیاری دارد. قرنیز C Pan مقاومت بسیاری در برابر آب و نور دارد و برای شهرهای شمالی و جنوبی بسیار مناسب است. قرنیز C Pan مواد اولیه آن کربن و PVC است و به هیچ عنوان این قرنیز شکسته نمی شود.

قرنیز yesil

قرنیز yesil از جنس MDF است و توسط کشور ایران تولید می شود. این قرنیز دارای رنگبندی متنوع، مقاوم در برابر رطوبت، دارای دوام بالا و ضد خش است و دارای تنوع طرح بسیار بالا می باشد.

نتیجه گیری

امروزه در بسیاری از منازل از قرنیز استفاده می شود. قرنیز از صدمات فیزیکی به دیوار جلوگیری می کند و به عنوان یک مانع برای رسیدن آب به دیوار  و از پوسیدگی دیوار جلوگیری می کند در نتیجه قرنیز هم به دیوار زیبایی خاصی می دهد و هم از دیوار در برابر صدمات محافظت می کند.

سوالات متداول قرنیز

قرنیز از قیمت های بسیار مناسبی برخوردار می باشد که شما می توانید مناسب ترین و ایده آل ترین آن را با توجه به قدرت خرید خود، تهیه و سفارش دهید. همچنین قیمت این محصولات بر اساس ابعاد و جنسی که دارند بسیار متفاوت می باشد.

 

از مهمترین کاربرد مربوط به این محصولات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • مناسب برای استفاده در دیوارهای پذیرایی
    • دیوارهای آشپزخانه
    • دیوارهای سرویس بهداشتی
    • دیوارهای سالن و غیره

قرنیز دارای انواع مدل های چوبی، پلاستیکی و پی وی سی، ام دی اف و طراحی شده از جنس سنگ طبیعی می باشد.

موقعیت مکانی تراپاسیستم

vd-seo 6 مارس, 2023