کفشور خطی استخری استیل

در ابتدا قبل از شروع به معرفی کفشور خطی استخری استیل ، کمی در مورد کفشور و کاربردهایش و انواع آن صحبت می‌کنیم.

کفشورها در واقع رابطی هستند که باعث می‌شوند؛ آب‌ها و مایعات سطح و روی زمین به داخل لوله‌های فاضلاب و در نهایت خود فاضلاب برسد و آب روی سطح جمع نشود. در کف تمام حمام‌ها، سرویس بهداشتی ها، آشپزخانه‌ها، حیاط‌ها و استخرها و … کفشور وجود دارد که آب از طریق آن تخلیه می‌شود.

کفشورها در چه انواعی وجود دارند؟

در واقع کفشورها در دو مدل اصلی نقطه‌ای و کفشور خطی تولید می‌شوند. مدل‌های نقطه‌ای همان‌هایی هستند که در همه خانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی و طراحی‌های قدیمی وجود دارد که به شکل مربع کوچک یا دایره روی زمین وجود دارند و روی آن‌ها درپوش گذاشته می شود.

کفشورهای خطی، کفشورهایی هستند که به شکل مستطیل‌های بلند و باریک روی زمین گذاشته می‌شوند؛ تا آب‌ها را در فضای بیشتری جمع آوری کند.

کفشورهای خطی معمولاً از جنس استیل ساخته می‌شوند و طول آن‌ها نهایت تا یک متر است. در زیر این کفشورها قسمتی در وسط آن قرار دارد که آب آن جا جمع می‌شود و در نهایت به فاضلاب سرازیر می‌شود.

لازم به ذکر است که کفشور خطی در طول و عرض‌های متفاوت برای کاربردهای گوناگون و سطوح مختلف طراحی می‌شوند.

همچنین بخوانید: نحوه اتصال ایزولاسیون کف با کفشور خطی

کفشور خطی استخری استیل

مدل های کفشور خطی موجود در بازار

کفشورهای خطی موجود در بازار، در حال حاضر در د مدل های ساده و سرامیک خور وجود دارند.

در کفشورهای ساده، تنها مستطیل استیل بلند روی فاضلاب قرار می‌گیرد؛ اما در کفشورهای خطی سرامیک خور، یک لایه سرامیک تزئینی برای زیبایی و یکدست بودن سطح زمین، روی پوشش استیلی کفشور قرار می‌گیرد و آب در ابتدا از روزنه‌های روی سرامیک وارد کفشور استیل و بعد وارد خروجی فاضلاب می‌شود.

کفشورهای ساده استیلی نیز در دو مدل ساده و شیبدار طراحی می‌شوند؛ که مزیت کفشورهای شیب دار این است که آب با سرعت بیشتری به سمت خروجی می‌رود و روی سطح، آب جمع نمی‌شود.

دلیل استفاده از جنس استیل در ساخت کفشور خطی

استیل از جنس‌هایی است که در عین زیبایی و شیک بودنش از مقاومت و ماندگاری زیادی هم برخوردار است.

به این دلیل که کفشورها به طور مداوم با آب و مواد شوینده اسیدی تماس دارند؛ استیل از مقاوم ترین جنس‌هایی است که برای کفشورها می‌توان به کار برد بدون این که زنگ زدگی به وجود بیاید و یا از بین برود.

تا مدت‌های پیش و حتی الان در بعضی موارد همچنان از کفشورهای پلاستیکی استفاده می‌شود.

کفشورهای پلاستیکی به این خاطر که سبک هستند و در هر ابعادی که بخواهند قابلیت تولید دارد؛ هنوز مشتری‌های خود را دارند. اما بعد از مدتی با قرار گیری در معرض آب و مواد شوینده رنگشان عوض می‌شود و زیبایی خودشان را از دست می‌دهند.

به این خاطر که کفشور خطی فضای بیشتری را نسبت به کفشورهای نقطه‌ای اشغال می‌کنند و خیلی به چشم می‌آیند؛ از جنس استیل برای آن‌ها استفاده می‌شود تا زیبایی و دوام بیشتری داشته باشند.

همچنین استیل خیلی راحت تر تمیز می‌شود و با یک شست و شوی ساده کاملاً براقی و تمیزی اولیه خودش را به دست می‌آورد، بهترین انتخاب برای کفشورهای خطی در مکان‌های بزرگ و صنعتی مثل استخرها و آشپزخانه‌ها و کارخانه‌های بزرگ است.

همچنین بخوانید: استفاده از کفشور خطی مخفی

کفشور خطی استخری استیل

مزیت استفاده از کفشور خطی استخری استیل، نسبت به دیگر انواع کفشور

همان طور که در قسمت قبل توضیح دادیم، کفشورهایی که از جنس استیل هستند برای مکان‌های عمومی مثل استخرها بسیار مناسب هستند؛ هم از نظر تمیزی و رعایت بهداشت و هم از نظر زیبایی و دوام آن‌ها.

با اینکه کفشور خطی استیل در سایزهای کوچک و محدود وجود دارند، اما گاهاً به طور سفارشی برای سطوح خاص هم طراحی می‌شوند.

کفشورهای قدیمی پلاستیکی موجود در استخرها، بعد از مدتی که از عمرشان می‌گذرد، علاوه بر این که رنگشان زرد و بد شکل می‌شود، در قسمت‌هایی هم زبر می‌شود و باعث می‌شود که در سطوحی که رفت و آمد وجود دارد، ناراحتی به وجود بیاورد.

کفشورهای خطی نسبت به کفشورهای نقطه‌ای مزیت‌هایی دارد که همین ویژگی‌ها باعث می‌شود برای استخرها بسیار مناسب باشد.

یکی از این مزیت‌ها این است که کفشورهای خطی حجم زیادی از آب را در زمانی کوتاه به سمت خودشان می‌کشند.

برای این که آب به سمت کفشورهای نقطه ای برود حتماً نیاز است که شیب به سمت آن وجود داشته باشد و یا با جارو آب‌ها را به سمت آن هدایت کنید. ولی برای این که آب به سمت کفشورهای خطی برود نیازی به ساخت زمین شیب دار نیست.

این ویژگی‌ها برای مکان‌هایی چون استخرها که معمولاً در همه جا آب ریخته می‌شود بسیار کاربردی است؛ چرا که آب‌ها خیلی سریع به یکی از کفشورهای خطی راه پیدا می‌کند و آب روی سطح زمین جمع نمی‌شود.

معمولاً کفشورهای خطی استیل برای مکان‌هایی بزرگ مثل استخر، که وجود کفشور در آن بسیار مهم و اساسی است؛ به صورت سفارشی و مناسب با محیط ساخته می‌شوند.

شما می توانید برای سفارش ساخت و اطلاع از قیمت انواع طرح های کفشور خطی و یا حتی استفاده از انواع پروفیل های آلومینیوم و استیل در مدل های پروفیل نبشی، درز انبساط و نوار کنج با کارشناسان ما از طریق صفحه تماس با ما و یا چت واتساپ در ارتباط باشید.

همچنین بخوانید: قیمت کفشور خطی استیل

کفشور خطی استخری استیل

vd-seo 10 آگوست, 2020