نوار کنج پلاستیکی کاشی

نوار کنج پلاستیکی کاشی چیست و چه کاربرد ها و ویژگی های دارد؟

صنعت ساختمان یکی از گران ترین صنایع به خاطر وجود مصالح مختلف آن است. البته که این صنعت از مهم ترین و حساس ترین ها نیز هست. به هرحال یکی از مصالح عمرانی که نقش مهمی در زیبایی نازک‌ کاری ساختمان ها دارد، نوار کنج پلاستیکی کاشی، پروفیل نبشی و درز انبساط است.

نوار کنج چیست؟

یکی از ابزارآلات عمرانی که معمولا در نازک کاری از آن استفاده می شود، نوار کنج است. این نوار به نام های نوار کنج کاشی یا نوار کنج سرامیک شناخته می‌شود. در واقع از این نوار، پس از تکمیل تمام مراحل ساختمان سازی، میان کاشی ها، کناره های دیوار ها و سرامیک ها به صورت نواری در کنج سرامیک، کاشی و دیوار قرار گرفته و استفاده می‌شود. نوار کنج در طرح ها و مدل های مختلف قابل تهیه است اما محبوب ترین آن نوار کنج پلاستیکی است. این نوار در رنگ بندی های مختلف قابل عرضه می‌باشد.

همچنین بخوانید: نوار کنج استیل طلایی

نوار کنج پلاستیکی کاشی

نوار کنج پلاستیکی کاشی چه ویژگی هایی دارد؟

پیش‌تر از نوار کنج کاشی در صنعت ساختمانی استفاده نمی‌شد، اما با گذشت زمان این پروفیل پرکاربرد و زیبا در این صنعت به خوبی جای باز کرد. یکی از کاربرد ها و مزایای این نوار می‌توان به قابل استفاده بودن در تمامی شرایط آب و هوایی مثل: معتدل، خشک، و مرطوب اشاره کرد. این نوارها در آب و هوای شرجی و رطوبت با کروم آب کاری میشوند که از پوسیدگی زود هنگام آن جلوگیری می‌شود.

نوار کنج کاشی معمولا در دو سایز ۸ و ۱۰ میلی‌متر عرضه می‌شود. طول نرمال نوار کاشی پلاستیکی ۲٫۵ متر است. نوار کاشی معمولا در دو مدل نود درجه و ربع دایره تولید می‌شود. اما مدل های متنوع تری نیز ممکن است که در بازار به چشم بخورد. به هر حال رایج ترین نوع نوار کاشی پلاستیکی همان مدل های نود درجه و ربع دایره هستند.

رایج ترین نوار کنج کاشی کدام است؟

‌نوار کنج پلاستیکی کاشی رایج ترین نوع این نوار هاست. علت این محبوبیت قیمت به صرفه تر این نوار کنج کاشی است. هم چنین این نوار به علت تخریب و فرسودگی دیرتر خواهان بیشتری نیز دارد. از نوار کنج کاشی میان انواع کاشی ها و سنگ ها در پارکینگ و سرامیک منزل استفاده میکنند. اما پیشنهاد میشود که در سرویس های بهداشتی به منظور چشمگیری بیشتر از نوار کنج کاشی آلومینیومی استفاده کنید.

همانطور که قبل تر نیز گفته شد نوار کنج پلاستیکی در طرح های مختلف در بازار عرضه می‌شوند. اما پرتقاضا ترین و رایج ترین نوع این نوار ها همان نوار های نود درجه هستند و در وحله دوم نوار های ربع دایره از محبوبیت خاصی برخوردار می‌شوند. لازم به ذکر است که نوار کنج پلاستیکی ربع دایره با زاویه های مختلف تولید می‌شوند که بسته به میزان منحنی های کوچک و بزرگتر تغییر میکند. اما نوار کنج نود درجه به صورت نبش نود درجه در گوشه‌ی دیوار یا کاشی قرار می‌گیرد.

همچنین بخوانید: قیمت نوار کنج کاشی و سرامیک

نوار کنج پلاستیکی کاشی

نوار کنج پلاستیکی کاشی بهتر است یا آلومینیومی؟

با توجه به ظاهر شکیل و زیبای نوار کنج آلومینیومی، پیشنهاد می شود که از نوار آلومینیومی استفاده شود اما اگر پای بودجه اولیه به میان آید و زیبایی حرف دوم را بزند پیشنهاد میکنیم که حتما از نوار کنج پلاستیکی استفاده شود. البته باید بگوییم که نوار کنج پلاستیکی از استحکام نوار آلومینیومی بی بهره است و قدرت رقابت با کیفیت این نوع نوار را ندارد.

قیمت نوار کنج پلاستیکی کاشی

بارها در این مقاله ذکر کردیم اما باز هم می‌گوییم که ارزان ترین نوع موجود در بازار نوار کنج پلاستیکی است اما با توجه به نوساناتی که در بازار ایران حاکم است نمی‌توان قیمتی واحد را برای این کالای پر استفاده عمرانی تعیین کرد با این حال شما می‌توانید با مراجعه به سایت تراپاسیستم و تماس با کارشناسان و قیمت گیری از بازار به قیمت روز نوار کنج، کفشور خطی، درز انبساط و پروفیل نبشی دست پیدا کنید.

جمع بندی

  • نوار کنج محصولی محافظتی و تزیینی در نازک کاری ساختمان است که بدون فارسی بر کردن لبه سرامیک و کاشی، تیزی های آن را می‌پوشاند.
  • نوار کنج در مدل ها و رنگ های متنوعی در بازار عرضه می شود اما مقرون به صرفه ترین آن همان نوار کنج پلاستیکی کاشی است که در این مقاله بیشتر از مابقی مدل ها به ان پرداختیم.
  • نوار کنج پلاستیکی استحکام و زیبایی کافی را ندارد به همین دلیل شاید افراد کم تری به سراغ آن برای استفاده فضاهای لوکس بی‌آیند.
  • قیمت مرجعی در بازار برای فورش نوار کنج پلاستیکی وجود ندارد؛ بنابراین توصیه میشود که برای اطلاع از قیمت ها با کارشناسان و فروشندگان معتبر در تراپاسیستم تماس بگیرید.

همچنین بخوانید: نوار کنج کاشی آلومینیوم

نوار کنج پلاستیکی کاشی

vd-seo 3 آگوست, 2020