قیمت پروفیل نبشی و عوامل تاثیرگذار بر آن

پروفیل و نبشی ها از مواد اصلی و پرکاربرد برای ساخت و اجرای یک سازه به شمار می روند که قیمت آنها متاثر از عوامل گوناگونی می باشد. به طور مثال از جمله عواملی که بر قیمت پروفیل نبشی اثر می گذارد، کیفیت مواد اولیه، وزن و ابعاد آنها می باشد.

پروفیل ها و نبشی ها به اندازه ای در پروژه های ساخت و ساز پرکاربرد هستند که هرگونه نوسان در قیمت آنها می توانند باعث تداخل در اجرای پروژه شود. در همین راستا در این مقاله سعی کرده ایم که شما را با این محصولات و سایر عوامل تاثیر گذار بر قیمت پروفیل نبشی بیشتر آشنا کنیم و اطلاعات جامعی را در اختیارتان قرار دهیم.

آشنایی با پروفیل نبشی

هدف اصلی از تهیه این مقاله، بررسی قیمت پروفیل نبشی و عوامل تاثیرگذار بر آن می باشد. اما قبل از اینکه به بررسی قیمت پروفیل نبشی بپردازیم لازم دانستیم که در ابتدا شما را با این محصول آشنا کنیم.

پروفیل نبشی، به یکی از انواع پروفیل های فلزی گفته می شود که سطح مقطع آن از ۲ ضلع برابر و یا نا برابر و عمود برهم تشکیل شده است. این نوع از پروفیل ها دارای ظاهری به شکل L هستند و هم می توان آنها را به صورت ترکیبی و هم به تنهایی مورد استفاده قرار داد.

مهمترین کاربرد پروفیل نبشی در صنعت ساخت و ساز می باشد و همانطور که گفته شد، ۲ ضلع آن با توجه به نوع کاربردی که دارند می توانند برابر و یا نابرابر باشند.

نبشی به آهنی گفته می شود که به وسیله فلز روی پوشیده شده است. نبشی ها اگر پوشش خود را از دست بدهند باز هم در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاوم می باشند. نبشی در سازه های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند و از مهمترین پروفیل های مورد استفاده در صنعت ساخت و ساز می باشد.

پروفیل نبشی-قیمت پروفیل نبشی و عوامل تاثیرگذار بر آن

بررسی قیمت پروفیل نبشی

پروفیل ها و نبشی ها علی رغم ظاهر ساده خود، تاثیر بسیار زیادی در هزینه های تمام شده ساخت یک سازه دارند. از این رو هرگونه تغییر قیمت در پروفیل و نبشی ها باعث می شوند که بازار های مرتبط با آن، مانند؛ بازار مسکن و خودروسازی به شدت تحت تاثیر قرار گیرند.

به همین دلیل برای کنترل و مدیریت هزینه های مورد نیاز برای اجرای یک سازه، باید دقت شود که مناسب ترین و بهترین پروفیلها و نبشی ها انتخاب شوند. ناگفته نماند که پروفیل ها موادی هستند که از ورق تولید می شوند، از این رو هرگونه تغییر قیمت در ورقه های آهنی باعث به وجود آمدن نوسانات قیمت پروفیل نبشی می شود.

به طور کلی نمی توان یک قیمت واحد و مشخصی را برای پروفیل و نبشی ها بیان کرد، چرا که همانطور که گفته شد، قیمت این محصول وابسته به عوامل بسیار زیادی بوده و هرگونه تغییر در آن عوامل می تواند باعث تغییر قیمت پروفیل و نبشی شود. علاوه بر این، پروفیلها با توجه به کیفیت مواد اولیه، نوع عملیات انجام شده بر روی آنها و ابعاد و وزنی که دارند نیز از قیمت های مختلفی برخوردار می باشند.

با توجه به موارد گفته شده و متغیر بودن قیمت پروفیلها و نبشی ها بهتر است، توصیه می شود که فعالان حوزه ساخت و ساز قبل از اجرای پروژه با مشاوران شرکت تراپاسیستم از طریق صفه تماس با ما ارتباط برقرار کنند و بعد از اطلاع از قیمت دقیق پروفیل نبشی، بررسی های لازم را انجام داده و اقدام به اجرای پروژه ساخت و سازی موردنظر نمایند.

پروفیل نبشی-قیمت پروفیل نبشی و عوامل تاثیرگذار بر آن

قیمت پروفیل نبشی دست دوم

در بسیاری از مواقع به دلیل نوسانات شدیدی که در قیمت پروفیل نبشی وجود دارد، برخی ترجیح می دهند تا برای اجرای یک پروژه از پروفیل و نبشی های دست دوم استفاده کنند. از این رو بسیاری از پیمانکاران تصمیم به خرید و استفاده از پروفیل و نبشی های دست دوم می گیرند. چرا که این محصولات از قیمت بسیار پایین تری در مقایسه با پروفیل و نبشی های نو برخوردار هستند و می توانند هزینه های تمام شده یک سازه را کاهش دهند. تنها باید دقت شود که در زمان خرید پروفیل و نبشی های دست دوم، پروفیل های نسبتاً سالم و با کیفیت خریداری شود.

نکات مورد توجه در زمان خرید پروفیل نبشی

همانطور که میدانید قیمت پروفیل و نبشی ها به عوامل زیادی بستگی دارد و ممکن است که لحظه قیمت آنها تغییر کند و هزینه های تمام شده برای ساخت یک سازه را تا حد زیادی افزایش دهند.

از این رو مشاوران و کارشناسان این حوزه توصیه می کنند که در زمان خرید پروفیل و نبشی دقت زیادی به عمل آورید تا بتوانید بهترین و مناسب ترین پروفیل و نبشی را برای سازه خود خریداری نمایید و زمانی که با قیمت مناسبی مواجه شدید به هیچ عنوان وقت خود را هدر ندهید و برای تضمین پروژه خود با شرکت فروشنده قرارداد ببندید و تمام پروفیل و نبشی هایی که برای پروژه های درحال اجرای خود نیاز دارید را خریداری نمایید، تا با مشکل افزایش قیمت و کمبود بودجه مواجه نشوید که این موضوع باعث وارد آمدن خسارات زیادی می شود.

پروفیل نبشی-قیمت پروفیل نبشی و عوامل تاثیرگذار بر آن

اطلاع از آخرین وضعیت قیمت پروفیل و نبشی

اگر شما هم یکی از فعالان حوزه ساخت و ساز هستید به شما توصیه می کنیم که به طور مداوم و با مراجعه به سایت تراپاسیستم از قیمت دقیق و لحظه به لحظه انواع پروفیل ها و نبشی ها مطلع شوید تا در زمان اجرای پروژه به طور ناگهانی با تغییر قیمت و مشکلات ناشی از آن مواجه نشوید.

برای اطلاع از انواع پروفیل های ارائه شده توسط تیم تراپاسیستم اعم از انواع پروفیل نوار کنج، درز انبساط، پروفیل نبشی و هم چنین کفشور خطی، مربعی و… با مشاورین ما از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط کنید.

پروفیل نبشی-قیمت پروفیل نبشی و عوامل تاثیرگذار بر آن

vd-seo 22 ژانویه, 2020