بررسی قیمت پروفیل و انواع آنها

پروفیل ها انواع مختلفی دارند که با توجه به کاربرد و کارایی که برای آنها در نظر دارید می توانید هر یک از آنها را انتخاب کنید. قیمت پروفیل ها نیز با یکدیگر متفاوت می باشد و در واقع به عوامل مختلفی بستگی دارند که مورد استفاده قرار می گیرند. در این متن به بررسی پروفیل ها و عوامل مؤثر بر قیمت پروفیل های می پردازیم.

پروفیل ها بسته به نوع کاربری شان متفاوت از یکدیگر هستند، برای مثال نوع پروفیل نبشی، نوارکنج، درز انبساط و دیگر انواع پروفیل ها هر یک در کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. در نتیجه می توان انتظار داشت که قیمت متفاوتی را نیز مشاهده کرد.

پروفیل ها

پروفیل ها برای کاربرد های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. بیشترین مصرف و کاربرد آنها در صنعت ساختمان سازی و راه سازی می باشد به خصوص در ساخت درها و پنجره ها از پروفیل ها استفاده زیادی می شود.

از پروفیل ها در مقیاس بزرگ و کوچک استفاده می شود و در واقع جزئی مهم در ساخت تلقی می شود. در صورتی که پروفیل ها در مقیاس و قطعات کوچک باشند از آنها برای در و پنجره ها و نرده کشی و در صورت بزرگ تر بودن آنها برای اسکلت فلزی ساختمان ها استفاده می شود.

اما پروفیل ها تنها در ساختمان سازی مورد استفاده قرار نمی گیرند بلکه در خودروسازی، کرکره ها و … از آن استفاده می شود.

پروفیل نبشی-بررسی قیمت پروفیل و انواع آنها

انواع پروفیل

پروفیل ها به انواع مختلفی طبقه بندی و دسته بندی می شوند. یکی از دسته بندی ها برای انواع پروفیل بر حسب روش تولید آنها می باشد که با این تقسیم بندی پروفیل ها به دو دسته نورد گرم و نورد سرد تقسیم می شوند.

نوع دیگری از دسته بندی پروفیل ها بر حسب شکل و اندازه آنها می باشد که با این دسته بندی پروفیل ها به دو دسته پروفیل های باز و پروفیل های z تقسیم می شوند اما به طور کلی پروفیل ها بیشتر در دو نوع ساختمانی و صنعتی شناخته می شوند.

این که شما کدام یک از انواع پروفیل را انتخاب می کنید وابسته به کاری ست که می خواهید انجام دهید. زیرا هر یک از انواع پروفیل مخصوص به کاری ست و نمی توان برای یک هدف از هر پروفیلی استفاده نمود. آن چه که باید در نظر بگیرید این است که قیمت انواع مختلفی پروفیل ها با یکدیگر متفاوت می باشد.

شما می توانید برای دریافت مشاوره در خصوص پروفیل مورد نیازتان با مشاورین تراپاسیستم از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

پروفیل نبشی-بررسی قیمت پروفیل و انواع آنها

قیمت پروفیل

به طور حتم قیمت ماده ای که در ساخت و ساز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، حائز اهمیت است زیرا می تواند بر قیمت کلی ساخت یک پروژه تاثیر زیادی داشته باشد.

در واقع برای آن که قیمت پروفیل ها تاثیر زیادی بر قیمت ساخت و ساز می گذارد باید توجه کنید که مناسب ترین و مقرون به صرفه ترین پروفیل را انتخاب کنید اما دقت داشته باشید که کیفیت بسیار مهمتر از قیمت پروفیل می باشد. پروفیل ها که در واقع نوعی فولاد می باشند اگر به صورت عمده خریداری شوند مقرون به صرفه تر خواهند بود به همین دلیل کسانی که در کار ساخت و ساز می باشند این پروفیل ها را به صورت عمده خریداری می کنند.

عوامل موثر بر قیمت پروفیل

همان طور که اشاره کردیم پروفیل انواع مختلفی دارد که قیمت آنها نیز با یکدیگر متفاوت می باشد. بنابراین یکی از عوامل مؤثر در قیمت پروفیل، نوع آن می باشد. به همین دلیل در ابتدا نوع پروفیلی که برای کارتان مورد نیاز است را انتخاب کنید تا ببینید که قیمت آن به چه مقدار است.

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر قیمت پروفیل ها میزان تولید پروفیل و میزان تقاضا در بازار می باشد. در واقع هر چه یک ماده کمیاب تر شود قیمت و ارزش آن نیز بیشتر خواهد شد.

قیمت جهانی فولاد و پروفیل نیز تاثیر گذار می باشد و می تواند عاملی مؤثر در این زمینه تلقی شود اما مورد دیگر که بر قیمت پروفیل ها تاثیر دارد و ممکن است کمتر به آن توجه شود نرخ ارز است. نرخ ارز تاثیر زیادی بر قیمت فولاد ها دارد که این موضوع بر روی پروفیل نیز تاثیر گذار خواهد بود.

پروفیل نبشی-بررسی قیمت پروفیل و انواع آنها

هزینه حمل و نقل

علاوه بر قیمت مواد و مواردی که بر روی قیمت پروفیل تاثیر می گذارند شما باید هزینه حمل و نقل آنها را نیز در نظر بگیرید زیرا این هزینه بر قیمت کلی که باید پرداخت نمایید تاثیر گذار می باشد.

برای این که از هر گونه ضرری جلوگیری نمایید بهتر است هزینه ای برای خطراتی که ممکن است پیش بیاید و در واقع ریسک حمل و نقل در نظر بگیرید و با در نظر گرفتن زمانی که برای حمل پروفیل ها مورد نیاز است از دیر کرد و بهم خوردن برنامه ها جلوگیری نمایید.

زیرا در صورتی که مشکلی برای روند کاری پیش بیاید هزینه ها نیز برای شما بیشتر خواهد شد و این موضوع می تواند به شما ضرر برساند. در واقع اگر پروفیل ها در زمانی دیر تر به دست شما برسند شما مجبورید که کار را تا رسیدن آنها به تعویق بیندازید که این موضوع برای شما به طور حتم هزینه در بر خواهد داشت.

باید در نظر داشته باشید که فصل سال نیز در این موضوع اهمیت دارد زیرا در نحوه و سرعت حمل و نقل تاثیر گذار می باشد. به همین دلیل زمانی که شما برای حمل و نقل در نظر می گیرید نیز در قیمت پروفیل تاثیر خواهد داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در خصوص انواع پروفیل های تولیدی تراپاسیستم با مشاورین ما در ارتباط باشید و بهترین انواع پروفیل نبشی، کفشور خطی، درز انبساط و نوار کنج را دریافت نمایید.

پروفیل نبشی-بررسی قیمت پروفیل و انواع آنها

vd-seo 8 ژانویه, 2020