آشنایی با کفشور ها

کفشور خطی یکی دیگر از انواع کفشور ها به شمار می آید که در قسمت های مختلف خانه و اماکن عمومی به کار می رود. این کفشور ها ویژگی ها و طراحی های مختلفی دارند و می توانند در اندازه های گوناگون تولید شوند. همانطور که می دانید، کفشور ها یکی از مهم ترین قطعاتی هستند که برای تخلیه ی آب سطح خانه ها استفاده می شوند. در این مقاله بیشتر در مورد کفشور ها و ویژگی های آنها می پردازیم.

کفشور چیست؟

ممکن است از خود بپرسید که کفشور ها چه هستند و برای چه آنقدر مهم می باشند. شاید با اینکه بارها کفشور ها را دیده اید اما از نام آنها بی اطلاع بودید و ذهنیت دقیقی از ظاهر آن نداشته اید. در واقع کفشور ها همان دریچه هایی هستند که ما هر روز ممکن است آن را در خانه های خود ببینیم. دریچه هایی که در قسمت هایی از خانه به کار می روند تا آن قسمت ها، آب نتواند زمین گیر شود.

کفشور ها معمولا در مدل های مختلفی طراحی می شوند و با ایجاد سوراخ هایی درون سطح آن، باعث می شوند تا آب به راحتی عبور کند. این قطعه های مهم که در هر خانه ای وجود دارد، می تواند از جنس های مختلفی و در رنگ های متفاوت طراحی شود.

کفشور خطی-آشنایی با کفشور ها

اهمیت کفشور ها

همانطور که گفتیم، کفشور ها جزئی مهم از قسمت های مختلف خانه هستند و شما می توانید آن را در قسمت های مختلف خانه مشاهده کنید. حمام ها، دستشویی ها، بالکن ها، آشپزخانه ها، حیاط و حتی اتاق ها و سالن ها. می توان آن را در هر جایی مشاهده کرد.

از آن جایی که سطوح خانه ها صاف هستند، اگر موادی مایع گونه روی آن ریخته شود، امکان خشک شدن آن وجود ندارد و شما مجبور خواهید بود آن را بردارید و یا با استفاده از کفشور ها، آب یا آن مایع را به سمت لوله های فاضلاب هدایت دهید.کفشورها می توانند این آب را به درون چاه ها و یا لوله های فاضلاب هدایت کنند.

از دیگر مواردی که می توان برای اهمیت کفشور ها گفت، این است که این قطعات می توانند باعث زیبایی طراحی داخلی و دکوراسیون خانه ها بشوند. کفشور ها می توانند برای دکوراتیو کردن محیط خانه نیز به کار روند و با توجه به جنس و رنگ های خاص آن، در زیباتر کردن محیط استفاده شوند. اغلب معماران و دکوراتور ها با جایگذاری دقیق کفشور ها باعث زیباتر شدن محیط های داخلی به خصوص سرویس های بهداشتی می شوند.

انواع کفشور ها

همانطور که در بخش قبل گفتیم، کفشور ها می توانند در اندازه ها، طرح ها و رنگ های مختلفی تولید شوند. به همین خاطر شما می توانید متناسب با ابعاد اتاق ها و یا ظاهر کفشور ها، انتخاب های گوناگونی داشته باشید. انواع کفشورها می توانند از نظر ظاهری به دو قسمت مات و براق تقسیم بندی شوند، که یکی از انواع کفشور ها، کفشور انبساطی است که در مورد ویژگی های و مشخصات آن در ادامه بحث می کنیم.

کفشور خطی-آشنایی با کفشور ها

ویژگی های کفشور

از ویژگی های کفشور می توان گفت:

نصب آسان:

کفشور ها می توانند به آسانی در قسمت کف قرار گیرند. با توجه به مدل های مختلف کفشور ها، می توان آنها را در قسمت های مختلف خانه جایگذاری نمود.

ایمنی:

قالب کفشور ها به گونه ای طراحی می شوند تا از آسیب های فیزیکی ناشی از لیز خوردن و … جلوگیری شود.

خلاقیت:

در تولید کفشور، امروزه خلاقیت وجود دارد و شما می توانید آن را در انواع گوناگون کفشور ها مشاهده کنید.

از دیگر ویژگی های کفشور ها می توان به جنس آن اشاره نمود. معمولا جنس به کار رفته برای تولید کفشور، به گونه ای انتخاب می شود تا از زنگ زدگی توسط آب جلوگیری شود. همینطور جنس کفشور معمولا از مواد فلزی محکمی با طول عمر بالا می باشند که می توانند در برابر زنگ زدگی و … برای سال های طولانی مقاومت کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با انواع کفشور خطی، مربعی و… که توسط شرکت تراپاسیستم طراحی و تولید می شوند با مشاوران ما در تماس باشید.

کفشور خطی-آشنایی با کفشور ها

vd-seo 20 نوامبر, 2019